Sposób, w jaki patrzymy na pary i pracujemy z nimi, budowałyśmy przede wszystkim poprzez perspektywę Gestalt, ponieważ obie jesteśmy psychoterapeutkami Gestalt. To te „okulary” są podstawowymi, z których korzystamy. Opieramy się przede wszystkim na modelu Zinkera do pracy z parą, diagnozie fenomenologicznej i jego koncepcji interaktywnego cyklu doświadczania. Bardzo inspiruje nas Connection Model Rity i Boba Resnicków. Perspektywa Gestalt jako filar naszej pracy nie przeszkadza nam w inspirowaniu się i czerpaniu z innych perspektyw: systemowej, EFT, pracy Esther Perel czy Gottmana. Równie ważna, jak liczne szkolenia i superwizje, jest dla nas praca w zespole, rozmowy i wzajemne inspirowanie się.
Szkoła Psychoterapii Par w podejściu Gestalt

Kluczowe elementy, którymi kierujemy się w psychoterapii pary:
- Każda para jest fenomenem. Choć schematy interakcji mogą się powtarzać, każda relacja jest wyjątkowa i niepowtarzalna. Zachowanie ciekawości w pracy terapeutycznej jest podstawowym zadaniem terapeuty.
- Zakładamy, że całość relacji obejmuje bycie w bliskości i w odrębności oraz przechodzenie pomiędzy tymi stanami.
- Każda osoba w parze wchodzi w relację ze swoją historią oraz sposobem bycia ze sobą i z drugim człowiekiem. Spotkanie dwóch osób, połączenie się w parę tworzy nową jakość. I choć obie osoby tworzą rzeczywistość pary, każdy jest w 100% odpowiedzialny za to, jak funkcjonuje w relacji. A perspektywa Gestalt ma wiele do zaoferowania w sposobie patrzenia na relacje. Dlatego głównym celem psychoterapii par, podobnie jak w psychoterapii indywidualnej, jest poszerzanie świadomości pary oraz takie wsparcie w samoregulacji, żeby każdy, będąc w połączeniu z drugą osobą, mógł zachować swoją tożsamość.
- Psychoterapeuta nie zajmuje się problemami, które wnosi para, ale tym, jak sobie z nimi radzi. Dlatego więcej uwagi przykładamy do procesu, który odbywa się pomiędzy partnerami/małżonkami, niż do treści, które wypowiadają.

Program szkoły
Zapraszamy do uczestnictwa w dwóch etapach szkolenia. Choć razem tworzą one całość, można z nich skorzystać również niezależne od siebie. Jeżeli uważasz, że Program Podstawowy nie jest Ci potrzebny ze względu na Twoje doświadczenie i odbyte szkolenia, zapraszamy na rozmowę kwalifikującą bezpośrednio do Programu Zaawansowanego.
Oferujemy program, w trakcie którego uczestnicy rozwijają praktyczne umiejętności, dlatego wprowadzamy jak najwięcej doświadczania siebie w roli psychoterapeuty par. Aby zapewnić optymalne środowisko do uczenia się nowych kompetencji oraz pełne poczucia bezpieczeństwa i wsparcia w grupie, szkolenie odbywa się w stałej, kameralnej grupie osób (max. 12 osób).
Dla kogo?
Zapraszamy absolwentki i absolwentów szkół psychoterapii oraz studentów ostatnich dwóch lat.

ETAP I – Program podstawowy
1. Początki w pracy z parami – kontakt i kontrakt w psychoterapii pary
- Podstawowe pojęcia Gestalt w psychoterapii pary
- Para jako fenomen
- Fazy rozwoju pary
- Struktura sesji oraz struktura całego procesu terapeutycznego w pracy z parą
- Sposób i zasady zawierania kontraktu z parą (doświadczenie pierwszego spotkania z parą)
- Budowanie świadomości w roli psychoterapeuty par (ja jako psychoterapeuta par)
2. Komunikacja w parze
- Identyfikowanie kłopotów komunikacyjnych pary
- Czterej jeźdźcy apokalipsy – krytykowanie, defensywność, zamykanie się w sobie, pogarda
- Budowanie kompetencji słuchania, zauważania i wyrażania
- Trening prowadzenia dialogu
3. Interaktywny cykl doświadczania z mechanizmami je przerywającymi (opór w kontakcie)
- Zdrowy cykl funkcjonowania pary
- Mechanizmy przerywające kontakt w parze
- Narzędzia psychoterapeuty wspierające interaktywny cykl doświadczania pary i pomagające parze w przekraczaniu mechanizmów przerywających kontakt
ETAP II – Program zaawansowany
1. Praca z różnicami (granice w parze)
- Czym są granice w parze i kontakt na granicy?
- Dlaczego różnice w parze są tak ważne i dlaczego tylko prawdziwie autonomiczne osoby potrafią mieć „gorące relacje”?
- Typy granic wg Zinkera
- Model fuzji i model połączenia według Resnicków
- Granice psychoterapeuty
2. Historie rodzin pochodzenia
- Jak usztywnione gestalty z dzieciństwa organizują pole relacji miłosnej w dorosłym życiu?
- Teoria przywiązania
- Relacje z rodzicami a relacje z dziećmi
- Kiedy i w jaki sposób wprowadzać indywidualne historie osób w parze? Na jakie zagrożenia warto być uważnym?
- Praca indywidualna w psychoterapii pary
3. Eksperyment gestaltowski w psychoterapii pary
- Czym jest eksperyment gestaltowski i jakie są jego funkcje?
- Jak zbudować eksperyment dla pary i wprowadzić go na sesji?
- Baza pomysłów na eksperymenty
- Doświadczenie własnej twórczości w budowaniu eksperymentu relacyjnego w psychoterapii pary
4. Praca z parami i relacjami należącymi do różnorodności seksualno-genderowo-relacyjnych
- Wiedza i umiejętności niezbędne w pracy z osobami LGBTQ+ i konstelacjami niemonogamicznymi
- Specyfika kontekstu życiowego i sytuacja osób LGBT w Polsce oraz ich wpływ na funkcjonowanie w relacji
- Wpływ coming outów na osoby w relacji i na relację
- Oddziaływanie procesu stygmatyzacji i stresu mniejszościowego na zdrowie psychiczne osób w relacji nieheteronormatywne
- Jak terapeuta_ka może wzmacniać normatywność i wpływać na proces terapeutyczny?
5. Seksualność i doświadczenie zdrady w parze
- Seksualność w parze – miłość a pożądanie
- Dlaczego opieka i seks nie idą ze sobą w parze?
- Jak pracować z doświadczeniem zdrady w parze i czy to doświadczenie może stać się transformujące dla pary?
Zespół prowadzący
Jestem psycholożką i psychoterapeutką. Skończyłam Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydział Zarządzania UW. Swoje umiejętności zawodowe szkoliłam w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt i posiadam certyfikat psychoterapeuty PTPG.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. na Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych w szpitalu MSW w Otwocku, w ognisku socjoterapeutycznym PFS, na Psychiatrycznym Oddziale Dziennym Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii oraz w Ośrodku Terapeutycznym dla dzieci Pracowni Psychologii Klinicznej Dziecka. Pracowałam w zespole Poradni Rodzinnej Powiślańskiej Fundacji Społecznej. Od 2014 roku współtworzę Pracownię Psychoterapii Dobre Więzi, gdzie prowadzę psychoterapię indywidualną, psychoterapię par, treningi terapeutyczne i szkolenia dla profesjonalistów.
Wierzę, że spotkanie z drugim człowiekiem, poprzez naukę świadomego bycia ze sobą i drugą osobą, jest leczące.
Prywatnie jestem żoną i mamą trzech córek.
Jestem psycholożką i psychoterapeutką. Ukończyłam Uniwersytet Jagielloński oraz Szkołę Psychoterapeutów i Trenerów Grupowych w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt. Posiadam certyfikat psychoterapeuty EAGT.
Kompetencje psychoterapeutyczne rozwijałam w ramach projektu „Początki” w warszawskich Ko-relacjach, w Młodzieżowym Ośrodku Profilaktyki i Psychoterapii MOP w Warszawie oraz w trakcie staży w szpitalach psychiatrycznych. Od 2015 roku współtworzę Pracownię Psychoterapii Dobre Więzi.
W pracy najważniejszy jest dla mnie autentyczny kontakt oraz klarowność intencji w pomocy klientom w ich osobistych wyzwaniach. Praca z parami jest dla mnie fascynującym wyzwaniem, jak nic innego uczy mnie szacunku dla różnic i utrzymuje moje myśli w dyscyplinie „słuchania bez założeń”, a emocje w gotowości na nieznane.
Prywatnie jestem w związku partnerskim, mamy synka i psa.
Jestem psychoterapeutką oraz trenerką grupową. Ukończyłam szkolenie w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt, obecnie jestem w procesie certyfikacji. Wykształcenie z zakresu resocjalizacji zdobyłam na Uniwersytecie Warszawskim, skończyłam także Akademię Treningu Antydyskryminacyjnego i jestem trenerką antydyskryminacyjną.
W mojej pracy kieruję się podejściem afirmatywnym, którego ważną częścią jest poszanowanie ludzkiej różnorodności.
Stale rozwijam swoje kompetencje. Biorę udział w warsztatach i treningach, które poszerzają moje kompetencje terapeutyczne. Poddaję się także stałej superwizji oraz pracuję w oparciu o założenia kodeksu etycznego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Doświadczenie zdobywałam pracując w zespołach psychologiczno – terapeutycznych m.in. Otwartej Przestrzeni (Centrum Terapii stworzonym z myślą o wsparciu osób LGBTQIA+), Fundacji Nagle Sami (działającej na rzecz osób doświadczającej straty i przeżywających żałobę), Instytucie Psychiatrii i Neurologii (gdzie odbywałam staż kliniczny).
Prowadzę także superwizję indywidualną i zespołową z zakresu procesów grupowych, komunikacji i wsparcia w rozwiązywaniu trudności zawodowych. Prowadzę szkolenia i warsztaty rozwojowe, a także facylituję procesy zespołów i grup aktywistycznych.
W Pracowni Psychoterapii Dobre Więzi prowadzę psychoterapię indywidualną osób, psychoterapię par i związków. Pracuję po polsku i po angielsku.
Tel.: 508123686
Etap I - program podstawowy
Warsztat I
20 -21 października 2023 (prowadzenie Małgorzata Tomaszewska)
Warsztat II
17-18 listopada 2023 (prowadzenie Małgorzata Bułhak)
Warsztat III
15-16 grudnia 2023 (prowadzenie Małgorzata Tomaszewska)
Etap II - program zaawansowany
Warsztat I
12-13 stycznia 2024 (prowadzenie Małgorzata Bułhak)
Warsztat II
9-10 luty 2024 (prowadzenie Małgorzata Bułhak)
Warsztat III
1-2 marca 2024 (prowadzenie Małgorzata Tomaszewska)
Warsztat IV
12-13 kwietnia 2024 (prowadzenie Justyna Dubanik)
Warsztat V
10-11 maja 2024 (prowadzenie Małgorzata Tomaszewska)
Koszty udziału
Program podstawowy
3600 zł – płatność w ratach: wpisowe 600 zł, 3 raty po 1000 zł
Program zaawansowany
6000 zł – płatność w ratach: wpisowe 1000 zł, 5 rat po 1000 zł
Zarejestruj się
Popraw jakość swojego życia

Adres naszej pracowni
ul. Wita Stwosza 5a, Mokotów, Warszawa
(niedaleko metra Służew)
Wskazówki dojazdu 📍